Seis praegu ja kuidas edasi
Opiq on õppekeskkond, mis lihtsustab õpilastel kvaliteetset õppimist. Näiteks õpilasel on võimalik soovi korral eelmise aasta õpikutest korrata raskusi pakkuvat teemat või hoopis õppida sama teema kohta midagi täiesti uut. Opiqus on väga hea otsing, mis aitab huvitava teema kohta kõik õiged kohad teostest üles leida. Samuti on olemas ka peatüki sisesed ülesanded, mis on mõeldud õpilastele endale harjutamiseks ja enesekontrolliks.
Õpetajate jaoks on Opiqus võimalus anda automaatselt kontrollitavaid koduseid ülesandeid. See säästab õpetajate aega tööde parandamisel. Muidugi on olemas ka täiesti tavaline õpetaja enda poolt kontrollitavate ülesannete jagamine, samas on võimalus luua töid, mis pole konkreetselt ühegi teosega seotud – täpselt nii nagu õpetajal parasjagu vaja on. Lisaks hindamisele on võimalik ka kommentaaridena tagasisidet anda ning võimalus anda ülesandeid, mida hindama ei pea. Õpetajatele oluliseks funktsionaalsuseks on ka päevikute loomine ning haldamine.
Kooli administraatoril on võimalik hallata õpetajad, õpilasi (sh lisada ja kustutada kasutajaid) ning litsentse – ehk seda, kellel on Opiqule ligipääs ning millises ulatuses. Toimetajad saavad lisada Opiq CMSi kaudu uusi teoseid ning Opiqus kontrollida, kas teoste avaldamine toimus ilma probleemideta. Samuti saavad toimetajad hallata pakette – mis teosed kuuluvad ühte paketti ja muud nendega seonduvat.
Eraklient saab vastavalt oma paketile ligi teostele ning enda kontrollimiseks on tal võimalik lahendada ülesandeid.
Kui üle maailma jäädi järsku koduõppele, olime meie Eestis selleks juba valmis - Opiq oli meil juba varemalt olemas ja kasutusel. Sellegipoolest Opiqu kasutajate arv tõusis järsult ning Opiq tuli koormuse kasvuga suurepäraselt toime. Tegemist on skaleeruva kõrgkäideldava teenusega, Opiqu viimase aasta tõrgeteta tööaeg on olnud 99.99%+.
Opiq on täna kasutuses enamikes Eesti koolides, lisaks on viidud Opiq välismaale: hetkel on see kasutuses ka Soomes, Kasahstanis, Keenias ja Ugandas. Praegune plaan on aina rohkem rahvusvahelisi turge vallutada.